Wednesday, November 7, 2012

Sabar ...

"Terima Kasih kepada Allah SWT kerena menunjukkan aku yang mana satu permata dan mana satu kaca. Aku sangat sangat bersyukur .... Terima Kasih atas pertolonganmu sebelum ini... Ia telah byk membantu aku daripada menutup kesalahan supaya tidak terlalu kelihatan... Tetapi tidak semua kesalahan ku dapat ditutupi ..... ini adalah ujian daripadamu melalui umat mu .....
Apa pun masalah yang adatang ada penyelesaiannya.. tetapi kerana ego... semua jadi tidak tentu arah.... maka itu lah ujian yang kamu terima di atas kesalahan mu ....

Ape pun yang berlaku hanya Allah SWT dan aku sahaja yang tahu .... aku tidak akan pernah bersumpah...

Aku pernah bersumpah dihadapan hamba Allah yang mulia ini ... beliau berkata "Tak baik bersumpah.. Bersumpah mintak bukan bukan pulak tu... Jangang sesekali bersumpah kalau benda itu tidak betul. kamu jugak yang bahaya ... " Semoga beliau dilindungi Allah dan dilimpahkan rahmat ....

Orang sebaik dia...... hanya yang aku perlu... kalau dia ada disisi mungkin aku akan menangis.... tp untuk mengeluarkan air mata .. bagi aku sgt susah kerana aku tidak pernah menangis hanya untuk perkara yang sia sia .. Apa yang aku perlu lakukan ? Sakit dihati bukan senang untuk sembuh .. bahkan untuk merawat juga tidak mungkin boleh meghilangkan bisa yang ada.. Tidak memaafkan orang lain merupakan salah ! Tetapi.. kita hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan .... Apabila diperlakukan seperti orang yang tidak punya hati dan perasaan merupakan sakit yang amat menyakitkan .. perlu kah kita memaafkan orang itu ? Maruah diri perlu dijaga . apabila dicalar oleh orang lain .. perlukah kita memaafkan dia ? It's not necessary is it ?? Dalam sindiran berbunyi prihatin .... dalam prihatin itu sekadar untuk menyindir .... itu yang aku fikir... Tetapi bila difikirkan semula... Ia hanya sindiran bisa untuk menambah sakit di hati .. sehebat mana pun kamu.. jika menyindir orang yang bawah daripada kamu .. maka kehebatan kamu akan ditarik... Hanya Yang Maha Berkuasa akan melaksanakan semua itu .. aku hanya manusia hanya mampu berfikir and redha dengan segala perkara yang berlaku dan ujian yang diberikan...

2 comments:

Maryati said...

Adik, setiap masalah insya-allah pasti ada jalan keluarnya... bersolatlah dan mengadu kepada Allah, nanti pasti Allah beri ilham dan jalan keluarnya.... kuatkan hati ok! amin...

Suhaili said...

Saya cuba tabahkan hati .. :) terima kasih atas nasihat sis ^_^